Jak się nie garbić? Zdrowy kręgosłup w pracy

Jak przywracać równowagę mięśniową w obrębie obręczy barkowej – czyli po ludzku – jak się nie garbić?

Justyna Czudek, bajlowa trenerka i autorka kursu Zdrowy kręgosłup podpowiada. Wykorzystaj krótką przerwę w pracy i otwórz klatkę piersiową! Przygotuj laskę gimnastyczną, kij od mopa albo zwykły pasek do spodni.

 

Chwyć kij na podwójną szerokość barków, unieś go do góry i spróbuj rozciągnąć. Weź wdech, a potem opuść barki w dół. Powtórz 5 razy. Pamiętaj,  że ruch zachodzi w barkach, nie w łokciach.

Zatrzymaj łopatki w dole, cały czas rozciągając laskę gimnastyczną. Przenieś ręce do przodu. Weź wdech, a z wydechem odsuń kij delikatnie do tyłu. Powtórz 5 razy. Oddychaj swobodnie, kierując powietrze do brzucha.

Zatrzymaj laskę gimnastyczną w górze i z wydechem ściągaj ją za plecy. Przy wdechu unoś przyrząd. Kiedy ściągasz laskę w dół, napinaj mięśnie pleców. Ćwicz powoli i uważnie, nigdy gwałtownie. Stopniowo zwiększaj zakres ruchu.

Powtarzaj ćwiczenia tak często, jak chcesz. Najlepiej podczas każdej przerwy w pracy albo w domu, na koniec dnia. Dzięki tym ćwiczeniom klatka piersiowa będzie otwarta, mięśnie pleców w środkowej części się wzmocnią i uwolnią napięcie karku.

Jeśli dużo siedzisz przy komputerze, Twój kark jest spięty, a ciało zastane to znaczy, że Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia. Właśnie dla Ciebie przygotowałyśmy internetowy kurs ZDROWY KRĘGOSŁUP.

 

2 komentarze for “Jak się nie garbić? Zdrowy kręgosłup w pracy”