Zdrowy kręgosłup. Wellness Week

zdrowy kręgosłup 5 Jeśli spędzamy w pracy długie godziny siedząc przy komputerze, to nasza koncentracja obniża się, mięśnie są spięte, a kręgosłup nadmiernie obciążony. W tej sytuacji nawet drobne zmiany mogą bardzo poprawić samopoczucie pracowników!

Podczas cyklu warsztatów chcemy zachęcić uczestników do aktywności i pokazać im kilka prostych i skutecznych sposobów na zapobieganie bólom kręgosłupa. Proponujemy bezpieczne i sprawdzone ćwiczenia, które łatwo wykonać bez odchodzenia od stanowiska pracy. Uczestnicy uświadomią sobie, że małe, ale systematyczne kroki skutecznie pomagają poczuć się lepiej i skoncentrować na zadaniach.

 

Jak Wellness Week przyczyni się do poprawy jakości życia pracowników?

  • Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie wykorzystywać nawet kilkuminutowe przerwy w pracy, żeby zadbać o zdrowy kręgosłup, lepsze samopoczucie i koncentrację!
  • Nauczą się relaksować.
  • Dostana dawkę energetyzującego ruchu i motywacji do ćwiczeń.

 

Opinie uczestników warsztatów i szkoleń ZDROWY KRĘGOSŁUP:

 		
Ania Sieprawska
Poleciłabym ten kurs absolutnie każdemu, zdrowemu, choremu, ćwiczącemu i nie ćwiczącemu, jako coś co powinien wiedzieć, umieć i praktykować każdy człowiek, który chcę się czuć dobrze fizycznie i psychicznie. A przy okazji można poznać inspirujące, ciepłe i otwarte osoby, jakimi jesteście ???? Ten kurs powinien być obowiązkowy! ????
Marta
Jestem baaaaaaaaaardzo zadowolona z kursu zdrowy kręgosłup. Stale o nim opowiadałam mężowi i znajomym zachęcając by też ze mną ćwiczyli. Mam takie uczucie, że wiem JAK teraz ćwiczyć - jaką zrobić rozgrzewkę, jak się rozciągać, a jak rozluźnić. Wiem nad czym ja muszę pracować. (...) Gorąco polecam ten kurs!!!!
Maria Rauch
Podobały mi się proste ćwiczenia przy stole, w pracy, resety i piłki do siedzenia. W ogóle tego nie znałam! Była super atmosfera, fajne prowadzenie, dużo śmiechu i relaksu, ale też wiedzy i ćwiczeń. Na koniec prezenty –  rewelacja!
Agnieszka Majewska
Podobały mi się ćwiczenia, czyli praktyka, konkursy i nagrody! Justyna to dynamiczna prowadząca. Ma ogromną wiedzę i chętnie się nią dzieli. Potrafi stworzyć bezpieczną i fajną atmosferę.
Beata
W kursie "Zdrowy kręgosłup" najbardziej podobały mi się porady dotyczące korekcji siedzenia, podnoszenia, czyli dziedziny codziennego życia. Filmiki bardzo przydatne, przypominają i utrwalają zdobytą wiedzę. Głos Justyny - mistrzyni relaksu :)
Anonim
Ćwiczenia pokazywane na kursie "Zdrowy kręgosłup" można wykonywać samodzielnie w domu. Podobało mi się, że oprócz ćwiczeń było też dużo wyjaśnień jak ćwiczyć na co dzień i w trakcie zwykłych czynności. Podoba mi się, że dostaję filmiki, dzięki którym można przypomnieć sobie ćwiczenia.

 

Z czego składa się Wellness Week?

Wellness Week składa się z trzech bloków warsztatowych i filmików instruktażowych. Każdy blok to 5 krótkich spotkań (30 minut). Przez 5 dni, od poniedziałku do piątku, pracownicy mają zapewnione 3 krótkie warsztaty – codziennie po jednym z każdego bloku tematycznego. Każdy z warsztatów trwa pół godziny.

Uczestnicy nauczą się dbać o kręgosłup podczas kilkuminutowych przerw w pracy. Jeśli długo przebywamy w pozycji siedzącej, możemy skutecznie zapobiegać problemom z kręgosłupem. Każdego dnia zajmiemy się innym tematem. Łącznie poznamy 5 aspektów dbania o zdrowie kręgosłupa:

  • relaksujący oddech,
  • rozluźnianie karku i górnej części pleców,
  • rozciąganie klatki piersiowej,
  • zapobieganie napięciom nadgarstków,
  • automasaż stóp.
Uczestnicy dostają materiały w postaci pięciu krótkich, kilkuminutowych filmików instruktażowych. Tematy filmików odpowiadają tematom mini wykładów – można skorzystać z nagrań w każdej chwili. Filmiki umożliwiają powrót do wiedzy ze szkolenia i samodzielne ćwiczenia.
Krótkie, półgodzinne zajęcia będą oparte na pilatesie i stretchingu. Poruszymy, rozluźnimy, wzmocnimy, uelastycznimy kręgosłup – specjalnie dobranymi, bezpiecznymi dla wszystkich ćwiczeniami Pilatesa. Trening otwarty dla osób o każdym poziomie zaawansowania, statyczny, delikatnie rozbudzający, przy relaksującej muzyce, na matach i w wygodnym stroju. Codziennie (w ciągu pięciu dni) będziemy dodawać nowe elementy, ale podstawowe ćwiczenia będą się powtarzać, tak, żeby uczestnicy mogli poczuć efekt, zapamiętać i samodzielnie wykorzystać je w domu.
Uczestnicy nauczą się szybko regenerować siły, odświeżać umysł i skutecznie rozluźniać nadmiernie spięte przez stres ciało. Zdejmiemy napięcie z barków, pleców, klatki piersiowej, głowy i całego ciała, odciążymy kręgosłup. Umiejętność relaksu pozwala nabrać energii i działać efektywniej. W ciągu pięciu spotkań uczestnicy poznają i przećwiczą różne metody relaksacji (trening autogenny, progresywna relaksacja mięśniowa, kojąca umysł wizualizacja). Będą mogli znaleźć metodę, która najbardziej im odpowiada i zacząć stosować ją samodzielnie.

 

Kto prowadzi warsztaty?

Kurs „Zdrowy kręgosłup” przygotowała i poprowadzi Justyna Czudek. Justyna jest fizjoterapeutką, trenerką personalną i ciepłą, uśmiechniętą osobą. Ruch jest jej ogromną pasją! Przeczytaj więcej o Justynie tutaj.

 

Szczegóły organizacyjne:

Wellness Week trwa 5 dni (najlepiej od poniedziałku do piątku). Każdego dnia uczestnicy mają zapewnione 3 krótkie warsztaty (30 minut każdy). Codziennie jedno ze spotkań dotyczy efektywnych przerw w pracy, drugie to zajęcia ruchowe, a trzecie to relaksacja. Poszczególne zajęcia mogą się odbywać w kilkugodzinnych odstępach albo jedne po drugich.

  • sala warsztatowa lub konferencyjna (z wolną przestrzenią, bez stołów)
  • maty i taśmy do ćwiczeń – możemy zapewnić
  • sprzęt grający do odtwarzania muzyki
  • rzutnik
W jednej grupie może być maksymalnie 15 uczestników. Możemy zorganizować kilka grup szkoleniowych.
 

Dodatkowe, opcjonalne elementy szkolenia:

  • seria masaży karku dla uczestników
  • warsztaty masażu karku do domowego lub biurowego użytku
  • warsztaty „Jak jeść naturalnie w dużym mieście”
  • przygotowanie raportu dotyczącego zmian w przestrzeni biurowej i rekomendacji dobrych nawyków – w celu poprawy samopoczucia pracowników

Porozmawiajmy o szczegółach!

Anna Królikowska
e-mail: kontakt@bajla.pl
tel. 534 583 153

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *