Zdrowy kręgosłup – to proste!

mężczyzna z dzieckiem zdrowy kręgosłup

Dbanie o zdrowy kręgosłup wcale nie wymaga dużych ilości czasu, pieniędzy ani trudno dostępnej, naukowej wiedzy!

 

Wyobraź sobie, że cieszysz się drobnymi przyjemnościami. Spacerem w parku, ciepłem słońca na twarzy, czasem spędzonym z bliskimi. W ogóle nie zaprzątasz sobie głowy napiętym karkiem ani bólem w dolnym odcinku kręgosłupa. Jak to? Po prostu. Kręgosłup wcale Cię nie boli. Umiesz o niego dbać. Łatwo i przyjemnie.

Codziennie rano poświęcasz 10 minut na proste ćwiczenia, które zwiększają przestrzenie pomiędzy kręgami, rozluźniają i stabilizują. Zaczynasz dzień z pozytywnym nastawieniem i energią.

Oddychasz uważnie, powoli i głęboko. Za każdym razem, kiedy spojrzysz w lustro, przypominasz sobie o brzuchu i bokach płuc. Napełniasz je powietrzem. Robisz spokojny wydech i wracasz do swoich zajęć.

Podczas pracy przy komputerze czasami siedzisz na macie przy niskim stoliku albo na dużej piłce. Innym razem kładziesz na krześle małą piłkę gimnastyczną. Starasz się często zmieniać pozycję i robić sobie kilkuminutowe przerwy. Wiesz, że długie siedzenie na krześle, sofie czy ławce i zastyganie w jednej pozycji w ogóle nie służy twojemu kręgosłupowi. W przerwach od pracy rozluźniasz nadgarstki, stopy, kark, dolną część pleców i otwierasz klatkę piersiową. Cieszysz się, że znasz odpowiednie ćwiczenia – bezpieczne, szybkie i efektywne.

Po pracy robisz zakupy. Kiedy podnosisz ciężkie torby, schylasz się, wkładasz dziecko do wanienki albo umieszczasz walizkę na półce w pociągu, pamiętasz o kilku prostych zasadach. Szeroko rozstawiasz stopy, stabilnie stawiasz je na podłodze, uginasz kolana i dbasz o to, żeby plecy były proste. Robisz to właściwie odruchowo, bez zastanowienia. Twój kręgosłup jest ci wdzięczny – w ten sposób zapobiegasz urazom i nie narażasz go na niebezpieczne przeciążenia.

Przed pójściem spać krótko się rozciągasz. Relaksujesz się. Z przyjemnością i bez spięcia robisz kilka prostych ćwiczeń stretchingowych. Rozluźniasz całe ciało, Twoje mięśnie stają się bardziej elastyczne, a Ty oddychasz spokojniej.

Jak Ci się podoba taka wizja? Możesz się tak czuć na co dzień! Zajrzyj na stronę z opisem bajlowego kursu on-line ZDROWY KRĘGOSŁUP. W ciągu pięciu tygodni, małymi krokami, nauczysz się dbać o kręgosłup dzięki drobnym, codziennym czynnościom.

 

1 Comment for “Zdrowy kręgosłup – to proste!”

Wiesław Gromadzki

says:

Twoje artykuły ogromnie dużo mnie nauczyły. Ciekawe co jeszcze interesującego chcesz opublikować. Będę sprawdzać ten blog.