Jak się zrelaksować? 30 sposobów na szybkie odpoczywanie

warsztaty relaksacyjne

Jak się zrelaksować, kiedy masz niewiele czasu? Czy szybkie odpoczywanie w ogóle jest możliwe?

Oczywiście najlepiej byłoby wyjechać na wakacje, zrobić sobie kilka wolnych dni, wybrać się na wycieczkę albo leżeć w hamaku przez cały dzień. Nie zawsze możemy sobie na to pozwolić. Są jednak momenty, kiedy potrzebujemy w ciągu chwili odświeżyć i uspokoić umysł, odrobinę się rozluźnić i dodać sobie energii.

Relaksacja to umiejętność. Możesz się jej nauczyć. Z czasem będzie Ci coraz łatwiej się wyłączyć, odprężyć i choć odrobinę zregenerować umysł.
 

Oto 30 bajlowych pomysłów na szybki relaks w trakcie dnia:

  1. Zamknij oczy i posłuchaj tej piosenki.
  2. Zdejmij buty, kapcie i skarpetki. Przejdź się boso. Po miękkim dywanie, drewnianej podłodze, zimnych płytkach, sypkim piasku, ciepłych kamieniach albo po soczystej trawie.
  3. Wpisz w wyszukiwarkę grafiki pierwsze miejsce, które przychodzi Ci do głowy, kiedy myślisz o swojej wymarzonej podróży. Obejrzyj zdjęcia i wyobraź sobie, że właśnie tam jesteś. Na przykład tu.
  4. Wyjdź na zewnątrz, wystaw twarz do słońca i opalaj się przez kilka minut.
  5. Skup się na chwilę na zapachach. Powąchaj pomarańczę, kwiaty, kawę, książkę, którą masz na biurku.
  6. Pobaw się z dzieckiem (może być też pies 🙂
  7. Tańcz – wystarczy jedna piosenka. Na przykład taka.
  8. Oddychaj! Skup się na swoim oddechu. Postaraj się powoli i uważnie wpuszczać powietrze do brzucha. Przy wydechu pozbywaj się całego powietrza z płuc.
  9. Przebierz się w swój najwygodniejszy dres albo owiń się cudownie miękkim kocem.
  10. Połóż się na chwilę. Na sofie, macie do jogi albo na podłodze. A najlepiej na trawie.
  11. Narysuj najpiękniejszy widok, który przychodzi ci do głowy. Najlepiej kolorowymi kredkami albo farbami, ale długopis też może być.
  12. Przejedź się rowerem, podskocz kilka razy, przebiegnij kawałek.
  13. Zjedz jakiś pyszny, soczysty owoc i skup się na jego smaku.
  14. Przytul się do kogoś (albo do drzewa 🙂
  15. Raczkuj przez kilka minut. Inspiracja od Justyny Czudek.
  16. Wyskocz na chwilę na plac zabaw i pohuśtaj się.
  17. Rozpal w kominku (albo zapal świeczkę) i popatrz na ogień.
  18. Idź na masaż albo spróbuj automasażu, np. piłeczką tenisową.
  19. Zrób sobie małą kreatywną rozgrzewkę dla mózgu – co łączy wiklinę i pilnik do paznokci? Dasz radę przejść przy pomocy trzech skojarzeń?
  20. Obejrzyj ulubiony skecz na YouTubie (na przykład ten) i śmiej się głośno.
  21. Idź na łąkę albo do parku i zbierz bukiet z liści, traw i drobnych kwiatków.
  22. Pobierz darmowe, relaksacyjne nagranie z naszej strony. To wizualizacja nagrana przez Justynę Czudek – naszą speckę od ruchu i relaksacji. Dzięki niej przyjrzysz się w wyobraźni soczystym kolorom tęczy i uspokoisz umysł. Wystarczy, że położysz się wygodnie i podążysz myślami za głosem Justyny.
  23. Wyrzeźbij zamek z mydła.
  24. Zrób ludka z kasztanów i zapałek.
  25. Zjedź coś, czego jeszcze nigdy nie jadłeś i zastanów się, czy ten smak cos Ci przypomina.
  26. Pośpiewaj razem z YouTubem. Na przykład to.
  27. Napraw coś drobnego – wbij gwóźdź i powieś obrazek albo dokręć śrubkę.
  28. Obserwuj chmury.
  29. Weź prysznic i wyobraź sobie, że spływają na Ciebie krople z ciepłego górskiego wodospadu.
  30. Przyjdź na cudownie relaksujące warsztaty – przygotowałyśmy dla Ciebie edycję online! Przy okazji nauczysz się różnych technik relaksacyjnych, których nie ma na tej liście!

 

Co możesz dopisać do tej listy? Masz pomysł na to, jak się zrelaksować w krótkim czasie? Podziel się z nami w komentarzu swoimi sposobami na odpoczynek!

 

8 komentarzy for “Jak się zrelaksować? 30 sposobów na szybkie odpoczywanie”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *